Eskilstuna kommun

26 november och vi går snart in i första advent... 
Tiden går snabbt. I alla fall om ni frågar mig. Känslan av att inte riktigt hänga med finns här.
Men att det kommit lite vit snö, det gör mycket. Känslan av vinter, av lite mer ljus. Den är härlig.


Vad är erat bästa vinterminne?
Går det att välja bara ett?
Själv kommer jag ihåg när jag var liten och vi bodde i Borsökna, det var snö upp till magen, man byggde snögubbar, snökojor, lyktor. Allt som tänkas kan.
Man åkte pulka i grusgropen och lekte med kaniner i koppel, ja, min familj ägde en hel bunt söta små dvärgvädurar.

Jag vill passa på att tipsa om en massa fina saker man kan göra nu till helgen om man vill få den där härliga julkänslan. Man kan tex. ta sig till Rademachersmedjornas traditionella julmarknad, den 27-28 nov, där det blir ljusstöpning, julpyssel och mycket mer.
Sen har vi Eskilstuna Stadsmuseum, 27-28 nov, som bjuder på fika samt rabatt på utvalda varor.
Söndag den 28 november är det extraöppet på Isstadion. Mellan kl: 09.00 - 15.00.

Sen är det även Inlines-SM hos Zero One Six Eskilstuna Skatehall den 26-28 nov,
om man vill uppleva något helt annat.


www.eskilstuna.se kan man få ganska så mycket tips och idéer på saker att göra. Så kika in, runt, upp och ner. Kanske finns det något som just du gillar. :)



Kommentarer
Postat av: Hanna S

Mitt bästa vinterminne är faktiskt förra året. Jag och min babe var på g hem från ett biobesök sent sent på kvällen och det var alldeles tyst, förutom knaket från snön vi gick på. Det var super mysigt! I nästa stund blir jag nerdragen i snön (och MASSOR var det då) och det var jätte mjukt och kallt och så tittade hon på mig och sa att hon har tur som har mig, och så sa jag att jag har tur som har henne, och så låg vi där en stund. Sen blev det jättekallt och så gick vi hem och tände massa ljus :)

2010-12-03 @ 12:04:15
Postat av: Karolin

Åh det låter verkligen mysigt Hanna!! :)

2010-12-03 @ 14:26:10
URL: http://karroungfritid.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0