Att bli med katt.

Det är något jag blir imorgon, söndag.


I morgon kommer en av dessa små krabater hem till mig.

Sheila, Tabbita och Sisu
En hankatt med nuvarande namnet Sisu. Född utomhus och var förvildade när de togs om hand av KattSkyddet.
Tittade på dessa raringar flertalet gånger på nätet, men då de verkade vilja att man skulle ha katt eller ta två för att få adoptera så la jag det på hyllan, tills för en vecka sen då min käre vän Mli skickade ett mms med texten "gör" på bilden fanns dessa, alltså fortfarande utan hem.
Ödet.
Jag hörde av mig och blev uppringd och i fredags var jag där på besök.
Han kommer hit imorgon på prov... jag hoppas såklart att han stannar på obestämd tid. :)
Kommer bli så himla fint att ha en liten pälsboll till vän.

Det känns otroligt fint att jag får chansen att hjälpa en katt som inte har haft det så lätt i starten på sitt liv, jag hoppas att jag kommer att ge denna krabat ett hem fullt av kärlek. Och att jag kommer att vinna Sisus respekt.
Namnet, de kommer jag nog dock ändra på, då han ännu inte lärt sig lyssna till det.

Har ni tips på hur man sköter en katt, råd på bra foder eller något annat ni kan komma på? Just send it! :)

Kommentarer
Postat av: lizette

Om du ska ha innekatt så föreslår jag att du kastrerar ( om de inte redan gjrot det på skyddet ). Sedan, du som gillar pyssel:) kan ju alltid "kattifiera" ditt hem med olika aktivitetsprylar Klätterställningar ( man kan bygga egna och hänga upp över dörrlister också! ), göra egna leksaker - have fun with it:D då känns det som att de har mer ytor att vara på.



Klösbrädor kan man aldrig få för många av, sätt dem vid dörrlister och kanske vit kattlådan:3



Det foder jag har hört bäst om är royal canin ( finns på jump in ridsport i eskilstuna, vill du ha bra foder så gå dit! Billigt och skitbra kvalité ). Sedan bör du skaffa något anpassat foder till innekatter/kastrerade :)



nu är jag avis, vill också ha katt<3

2010-10-17 @ 11:07:55
Postat av: Roxanne

Vad fint gjort av dig raring. Hoppas lilla mjau kommer trivas med dig! Dom är ju underbara, de små liven! :-)

2010-10-17 @ 12:07:00
URL: http://kissamiss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0