Musik är livet!

Den där känslan när man lyssnar på något riktigt bra.
När man ser ett band live.
När man hittar något nytt...
Kan inte beskrivas annat än med ordet: Underbart!

Ett av mina absoluta favoriter är Deftones... De gör musik som berör, ända in i själen. Som lämnar ett avtryck.

http://www.youtube.com/watch?v=f0pdwd0miqs
Deftones - Sextape

Jag hade länge velat se dem live, missat, suckat och grämt mig över att jag gjort just detta.
Det där året jag inte var på Hultsfredsfestivalen, 2000, det kan jag än idag känna är en stor miss.

I somras bokades Deftones till Sveriges nya festival Getaway Rock Festival i Gävle, jag och min syster Lotta, som är minst lika galen i Deftones, om inte mer, åkte såklart dit! Det var en otrolig upplevelse och vi kände direkt att vi hittat hem! För när man kan stå och lyssna på ett band med ett stort smile på läpparna, då är det inte annat än ren lycka.

Musik är medicin.

Den 29 November är det dags igen! Då gör Deftones turnéstopp i Stockholm, för en spelning på Arenan!
Skall bli otroligt häftigt att få se en renodlad konsert med dem.
Och det bästa av allt, de är att Khoma är förband! :)
Ett svenskt band som står högt högt upp på min lista... Jag skulle även vilja kalla Khoma för ett av mina favoritband, men hur många favoriter får man ha egentligen?

http://www.youtube.com/watch?v=DBZ8aQVVzO8
Khoma - In it for fighting, är en av de snyggaste videor jag någonsin sett.

Kommentarer
Postat av: Lotta

Underbart älskade syster :D

2010-10-17 @ 20:54:50
Postat av: Lotta

helt enkelt underbart!

2010-10-17 @ 20:56:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0