Sol sol älskade sol!

Äntligen.
Äntligen börjar den stråla.
Denna vackra sol med sina värmande strålar.
Jag önskar mig fint väder i helgen till mig och alla andra, så att vi kan få gå ut och njuta.
Jag skulle gärna vilja stå utmed en husvägg, men solstrålar i ansiktet och en kaffekopp i handen.
Men först skall fredagens arbete klaras av.

Saker ni förknippar med våren?
För mig är det ex. det första fågelkvittret, första snödroppen och tussilagon. Jag älskar de små fina vårblommorna som trottsar all kyla och pressar sig genom marken för att göra sig synliga för världen.
Ett tydligt tecken är även alla tokar som klär av sig de varma skyddande jackorna för att visa att värmen är på väg. De som endast går med kollegetröja till jobb eller skola bara för att de SKA vara varmt ;)
Själv är jag "klok" nog att behålla min jacka på ett tag till, för jag vet att även om solen värmer, så är det fortfarande en bra bit kvar innan värmen stannar kvar.

Nej, nu skall jag vidare och pyssla med annat.
Ha en underbar helg och hitta på något roligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0